Vaak gezocht

• Servicekleding
  • Mewa Poetsdoeken
Naar het overzicht

Textiel-service - een efficiënt en duurzaam concept voor het midden- en kleinbedrijf

16 oktober 2023
BeroepskledingDuurzaamheidOnderneming
Kmo’s uit de meest uiteenlopende sectoren vinden bij Mewa een waaier aan producten.

Professionele textieldienstverlener Mewa groeit steeds meer uit tot een onmisbare partner voor het midden- en kleinbedrijf in Nederland. De overtuigende producten en uitstekende service scoren hoog bij de vele klanten. Bovendien neemt de efficiënte allround service voor textiel heel wat operationele processen uit handen van de klanten.

“Wederzijds vertrouwen en een harmonieuze samenwerking kenmerken de cultuur van Mewa. Persoonlijke service, efficiency en aandacht voor onze klanten zijn onze kernwaarden. Ons succes en de gestage groei hebben we niet alleen bereikt door een goed business-idee, maar juist ook door onze klanten telkens weer centraal te stellen”, vertelt Gerton Ruitenbeek, Directeur Mewa Textiel Service B.V. sinds 1 januari 2023. “Wij overtuigen door meerwaarde en stellen hoge eisen aan onszelf, onze producten en onze diensten. Daarbij hanteren we slechts één maatstaf voor ons succes: het succes van onze klanten.”

Uitgebreid productportfolio

Midden- en kleinbedrijven uit de meest uiteenlopende sectoren vinden bij Mewa een waaier aan producten met een allesomvattende service. Van beroepskleding en poetsdoeken over olieopvangmatten en onderdelenreinigers tot producten voor sani-taire ruimtes. Het assortiment telt meer dan 10.000 artikelen. “Dankzij ons uitgebreid productportfolio kunnen we perfect aan cross-selling doen”, gaat Gerton Ruitenbeek verder. “Bovendien hebben onze klanten slechts één centraal aanspreekpunt voor al deze producten. Een sterke troef!”

Een allesomvattend dienstenpakket

Mewa ontlast zijn klanten van een aantal tijdrovende taken dankzij een allround service. “Wij nemen het volledige beheer van hun bedrijfstextiel voor onze rekening”, benadrukt Gerton Ruitenbeek. “We creëren betekenis voor de klanten door met hen mee te denken in totaaloplossingen. Adviseren, leveren, ophalen, wassen, herstellen, vervangen en opnieuw aanleveren … We doen het van A tot Z, inclusief vakkundige kwaliteits- en veiligheidscontroles. Zo hebben onze klanten een grote zorg minder en kunnen ze zich volledig richten op de kerntaak van hun onderneming.”

Duurzaam Textiel-service

Met een assortiment dat volledig afgestemd is op de behoeften van de markt en een dienstverlening die de klant centraal stelt, is Mewa de perfecte partner voor bedrijven die hun textielmanagement wensen uit te besteden. Maar er is meer … Mewa is pionier in duurzame Textiel-service. Binnen het aanbod van producten en diensten is duurzaamheid gegarandeerd. Al van in het prille begin engageert het bedrijf zich voor het herbruikbaarheidsprincipe waarbij bedrijfskleding meermaals wordt gebruikt in een kringloopsysteem. Zo kunnen klanten onder meer gebruik maken van een ruim aanbod beroepskleding in een milieuvriendelijk herbruikbaar systeem.

Focus op het midden- en kleinbedrijf

Mewa moet zijn positie als marktleider elke dag opnieuw verdienen. Het bedrijf bedient niet enkel grote nationale en internationale bedrijven, maar focust zich ook sterk op midden- en kleinbedrijven tot 100 medewerkers. “We signaleren daar aantrekkelijke marktkansen”, besluit Gerton Ruitenbeek. “Bovendien zien we onszelf ook als onderdeel van een gemeenschap, waarvoor we de verantwoordelijkheid dragen. Alle internationale Mewa-vestigingen werken volgens dit principe. Daarnaast engageren we on steeds meer regionaal. Ik ben er dan ook van overtuigd dat Mewa juist voor het midden- en kleinbedrijf, zowel regionaal als nationaal, de ideale partner is!”

Gerton Ruitenbeek

Directeur Mewa Textiel Service B.V.

“Persoonlijke service, efficiency en aandacht voor onze klanten zijn onze kernwaarden."

Beeld- en filmmateriaal

Contacten met de pers