Vaak gezocht

Premium partnerschap tussen Mewa en WorldSkills Luxemburg

1 maart 2023
InnovatieOnderneming
Mewa en WorldSkills Luxembourg zijn een premium partnerschap aangegaan van 1 januari 2023 tot eind 2027.

Mewa, Europees marktleider in textieldienstverlening, en WorldSkills Luxembourg (WSL) zijn een premium partnerschap aangegaan met ingang van 1 januari 2023 tot eind 2027. WSL ziet zichzelf als een vereniging die beroepsonderwijs en opleiding en promotie van beroepsgroepen bevordert via nationale (LuxSkills), Europese (EuroSkills) en wereldwijde (WorldSkills) wedstrijden. In het kader van deze samenwerking rust Mewa 45 leden van de Luxemburgse nationale ploeg uit met officiële werk- en vrijetijdskleding. Terzelfdertijd werden afspraken gemaakt over de branding van de teamkleding.

In ruil hiervoor mag Mewa in overleg met WSL en in overeenstemming met de richtlijnen van WorldSkills International adverteren met het WSL-logo. Mewa krijgt ook het recht om film- en fotomateriaal van WSL te gebruiken. "De samenwerking met Mewa ondersteunt ons bij het vervullen van onze missie - het promoten van jong talent - op nationaal en internationaal niveau", aldus Gil Belling van WSL.

Verlener van opportuniteiten en promotor van talent

Het partnerschap zal worden bekend gemaakt tijdens de officiële aankondiging van de Luxemburgse delegatie voor EuroSkills 2023. Deze vindt plaats van 5 tot 9 september 2023 op het terrein van AMBEREXPO Gdańsk. Polen verwacht ongeveer 100.000 gasten uit binnen- en buitenland en 600 jonge professionals uit 31 landen die zullen deelnemen aan wedstrijden in maar liefst 50 disciplines. De samenwerking zal WSL in staat stellen de taken van de vereniging op nationaal, Europees en internationaal niveau nog beter te vervullen.

Op haar beurt verhoogt Mewa haar internationale visibiliteit bij besluitvormers en kan het als familiebedrijf met een 100-jarig geschiedenis aantonen dat zij dezelfde waarden koesteren als WSL. Dienstverlener Mewa, actief in 21 Europese landen, bereikt zijn doelgroep via deze samenwerking op een transnationaal podium.

Terzelfdertijd profileert het bedrijf zichzelf als een hechte partner van ambachtslieden, onder meer door de actie ‘Nebenan ist hier”- die lokale ambachten promoot in Duitsland - te ondersteunen. Dit wordt benadrukt door Horst Hübler bij Mewa, die zegt: "In lijn met de motieven van WSL zien wij onszelf als een aanbieder van kansen voor jongeren en zetten wij ons in om talent op een duurzame manier te stimuleren."

WorldSkills Luxemburg

De vereniging heeft als missie de beroepsopleiding van jongeren te ondersteunen via nationale, Europese en wereldwijde wedstrijden. Daartoe zoekt de vereniging, samen met deskundigen uit de wereld van beroepsopleidingen en scholen, jonge talenten die gemotiveerd zijn om de strijd met elkaar aan te gaan. Ze nemen het tegen elkaar op en tonen hun vaardigheden. Daarbij tonen ze sportiviteit en brengen ze een positieve houding ten opzichte van hun beroep over. De vereniging WorldSkills Luxembourg organiseert de nationale wedstrijd LuxSkills en ondersteunt de internationale wedstrijden EuroSkills en WorldSkills.

Gil Belling

WorldSkills Luxemburg

"De samenwerking met Mewa ondersteunt ons bij het vervullen van onze missie - het promoten van jong talent - op nationaal en internationaal niveau."

Beeld- en filmmateriaal

Contacten met de pers