De nieuwe catalogus "World Wide Work by MEWA" is er

Vanaf 1 september 2017 is de nieuwe World Wide Work by MEWA catalogus 2017/2018 beschikbaar. De merkencatalogus voor werkveiligheid biedt een ruime keuze voor de werkdag en vervolledigt zo het aanbod van de PBM-expert en dienstverlener voor bedrijfstextiel. De bijzondere foto’s die de cover en de pagina’s aan het begin van elk hoofdstuk vormgeven, kwamen er in samenwerking met eersteklasser 1.FSV Mainz 05. De foto’s werden genomen in het voetbalstadion onder het motto ‘het team achter het team’.

Tal van merken als volledig-zorgeloos-pakket

Stipt in de aanloop naar de herfst vinden klanten op de 375 bladzijden van de catalogus alles wat ze nodig hebben voor de veiligheid in bedrijf en werkplaats: van veiligheidsartikelen zoals handschoenen en veiligheidsschoenen, van fleecevesten tot huidbeschermingsproducten. Het assortiment voor dames en heren werd opnieuw uitgebreid en omvat meer dan 1600 artikelen. Ook het aantal merken in de catalogus is verruimd, onder meer met de merken Dike, Dunlop en Fristad Kansas. World Wide Work by MEWA is veel meer dan een bestelcatalogus. De adviserende expertise van MEWA op het vlak van de complexe materie arbeidsveiligheid wordt weerspiegeld in de catalogus: verklaringen bij veiligheidsklassen, hulpmiddelen zoals de ‘handschoenvinder’, pictogrammen en grafieken over de verschillende risicogebieden wijzen de weg door de PBM-jungle en vereenvoudigen de zoektocht naar het juiste product. De keuze aan confectiematen is groot en ook het veelvoud aan kleuren is geen toeval: deze is namelijk afgestemd op de combinatiemogelijkheden met de werkkleding van MEWA die wordt aangeboden in een huursysteem. “World Wide Work by MEWA vervolledigt de beroepskleding in full-service met de gepaste koopartikels voor werkveiligheid”, verklaart Margharet Feldgiebel, zaakvoerder voor arbeidsveiligheid bij MEWA. “We helpen onze klanten daar waar het nodig is. En dat ook los van de catalogus – door persoonlijk advies ter plaatse, vanuit meer dan 44 vestigingen in Europa voor klanten in 23 landen.”

Shop the Style

Welke handschoenen heb ik nodig voor welke job? Hoe vind ik de juiste veiligheidsschoenen voor mijn medewerkers? Is er bij mijn bretelbroek ook een gepaste pilotenjas voor de winter? De catalogus navigeert in alle vertrouwen naar het antwoord op alle vragen over arbeidsveiligheid. Geïnspireerd door complete outfits worden de producten in vele modieuze combinatievoorbeelden uit de arbeidswereld gepresenteerd. Door de verwijzing naar de juiste bladzijde zijn alle producten snel terug te vinden. Wie zijn bestelling wil voorzien van een bedrijfslogo kan dit via de borduur-drukservice meteen meebestellen.

Stadionmedewerkers tonen de veelzijdigheid van de arbeidswereld

Het concept ‘het team achter het team’ loopt als een rode draad door de catalogus. Bijzonder: niet de profvoetballers zelf worden voor het voetlicht gebracht, maar het team dat achter de coulissen in het stadion aan de slag is voor een goed resultaat bij eersteklasser 1.FSV Mainz 05: terreinverzorgers, materiaalverantwoordelijken, stadiontechnici en veel meer. Elk van hen wordt met naam en functie vermeld – helemaal zoals in het voetbal. “De stadionmedewerkers vertegenwoordigen onze doelgroep: de beroepen achter de schermen, met name in ateliers en ondernemingen”, aldus Margharet Feldgiebel.
Het team ging op de foto in de schijnwerpers van hun werkterrein, de OPEL-arena in Mainz. Een heel ander perspectief voor de amateur fotomodellen! “Het idee voor de foto’s en de casting van onze medewerkers waren ook voor ons een compleet nieuwe ervaring”, zegt Dag Heydecker, zaakvoerder van 1.FSV Mainz 05. “Maar de boodschap erachter past bij ons – en bij onze partner MEWA. We zijn erg trots op de onvermoede talenten in ons midden en meer dan tevreden met het resultaat.”

Levering in heel Europa

De catalogus kan vanaf nu besteld worden via de website van MEWA: www.mewa-service.nl/prestaties/world-wide-work-by-mewa. Alle artikelen zijn in Europa leverbaar binnen 48 uur. Klanten vinden de producten ook op www.worldwidework.eu.