Doeltreffend gewapend tegen olie en lekkages

Als bescherming tegen lekkende oliën ontwikkelde textieldienstverlener MEWA een efficiënte oplossing. De opvangmat Multitex neemt alle vloeistoffen op en zorgt voor een veilige, schone werkplek. In vergelijking met alternatieve methodes biedt MEWA Multitex tal van voordelen.

Elk bedrijf strijdt dagelijks tegen druipende vloeistoffen, uitlopende oliën, verf en smeerstoffen die de werkplek vervuilen. Dat ziet er niet alleen slordig uit, maar is ook een risico op het vlak van arbeidsveiligheid. MEWA heeft een makkelijke en doeltreffende oplossing. Multitex, een opvangmat van stof, fungeert bij onderhouds- en herstellingswerkzaamheden als beschermende onderlegger. De mat kan tot wel drie liter vloeistof opnemen. Kleine oppervlakken kunnen goed afgedekt worden met één exemplaar, voor grotere oppervlakken worden meerdere matten naast elkaar gelegd.

De opvangmat is geschikt voor vele toepassingen:

• bij de vervanging van oliën, rem- en koelvloeistoffen,
  • voor het absorberen van emulsies en oplosmiddelen in geval van lekkages,
  • bij het demonteren van aandrijvingen en motoronderdelen,
  • voor het neerleggen van vette werktuigen.

In vergelijking met alternatieve hulpmiddelen brengt de flexibele, stoffen mat het er goed vanaf. Plastieken bakken nemen veel plaats in en passen niet altijd ergens onder. Zand en granulaten absorberen minder, verspreiden zich al gauw over de werkvloer en veroorzaken slipgevaar. Ook wegwerplappen zijn bij grote lekkages weinig efficiënt: men heeft er niet alleen heel wat nodig en ze blijven na gebruik overal rondslingeren.

Het afvalprobleem lost MEWA op met een uitgebreide totaalservice. De matten worden bij de klant opgehaald, milieuvriendelijk en conform de geldende normen gewassen en schoon weer aangeleverd. Dat betekent heel wat minder werk voor het bedrijf zelf. Of zoals een gebruiker bevestigt: “Doordat geen olie meer aan schoenen blijft kleven, blijft ook de vloer in het bedrijf gespaard van vuile vetvlekken.”