Gebruik van Cookies

Deze website maakt gebruik van cookies. Bij optimaal gebruik van deze website stemt u toe met de inzet hiervan. Verdere details vindt u hier.

Textielsharing biedt heel wat voordelen voor de horeca

Netjes verzorgde en hygiënisch onberispelijke werkkleding is onmisbaar in de horeca. De uitrusting van het personeel is een soort stoffen visitekaartje. Bovendien kan kleding het gastronomische concept extra in de verf zetten, kwaliteit uitstralen en mee bijdragen aan een positief totaalbeeld - of net niet. Heiko Mackert, directeur Producten en Verenigingen bij MEWA, legt uit waarom MEWA textielsharing zo interessant is voor de horeca.

Professionele textieldienstverlener

Bij de aankoop van werkkleding voor een horecazaak moet rekening worden gehouden met de huisstijl en met het nodige onderhoud en de verzorging van het textiel. “De kleding van het personeel moet er elke dag en zelfs na vele wasbeurten tiptop uitzien: vormvast, zonder plooien, vlekken of kleurveranderingen. Door die verantwoordelijkheid bij een professionele textieldienst-verlener te leggen, bespaart u kostbare tijd en uiteindelijk ook geld”, benadrukt Heiko Mackert.
“In de horeca is er nog een ander belangrijk aspect: door de seizoensgebonden drukte of evenementen zijn er flink wat schommelingen in het aantal medewerkers en uitzendkrachten. Een textielservice zoals MEWA kan flexibel inspelen op de gewijzigde behoeften.”

Slimme garderobeservice

Textielsharing is economisch gezien de moeite waard voor alle horecazaken die een degelijke langetermijnoplossing zoeken voor werkkleding. Dat geldt zelfs al voor familiebedrijven met vier tot vijf werknemers. Heiko Mackert: “Met de 'garderobeservice' van MEWA heeft iedere medewerker zijn of haar eigen kledingset en kledingstukken om te wisselen. Zo kunt u er zeker van zijn dat de juiste maat altijd beschikbaar is. Daarnaast staat MEWA in voor de volledige en professionele verwerking van de werkkleding - van het bepalen van de behoefte tot en met de aankoop, de opslag en het onderhoud. Het hele proces - van het ophalen van de kledingstukken tot het herstellen, wassen en opnieuw afleveren - is onderworpen aan een strenge hygiëne- en kwaliteitscontrole. Bovendien krijgt u professionele ondersteuning bij de selectie van kledingstukken, bij personeelswissels of bij andere vragen over werkkleding.”

Comfortabele opties

Bij de keuze van werkkleding zijn zowel het externe imago als de behoeften van het personeel belangrijk. Horeca-activiteiten vereisen comfortabele pasvormen met voldoende bewegingsvrijheid. De stoffen moeten kwalitatief, ademend, huidvriendelijk en vrij van schadelijke stoffen zijn. Het is ook belangrijk dat alle medewerkers er even netjes gekleed uitzien. Dat wordt gewaarborgd door een breed scala aan maten - van XXS tot XXL - en de optie om speciale maten te laten maken. De look van het team moet visueel herkenbaar zijn. “Mag het iets meer zijn? Een geborduurd logo op de schort of kraag versterkt de professionele uitstraling van de bediening”, legt Heiko Mackert uit. Maar niet iedereen in het team staat altijd even goed met een bepaalde outfit. Het is dan ook handig dat MEWA’s outfits naar keuze gecombineerd kunnen worden. Zo kunnen vrouwen bijvoorbeeld een blouse combineren met een rok of een broek.

Uw contactpersoon

Betty De Boeck

VPR Consult bvba

Jagersdreef 2

9100 Sint-Niklaas