MEWA wordt 111 jaar oud

Een stijgende omzet, een groeiend aantal klanten, expansie in Europa, digitalisering van het aanbod, nieuw imagoconcept: textieldienstverlener MEWA heeft heel wat redenen om zijn 111-jarig bestaan te vieren.

MEWA blijft een succesvolle koers varen - dat bewijzen de huidige bedrijfscijfers. De textieldienstverlener kon in 2018 zijn omzet verhogen tot 704 miljoen euro (2017: 672 miljoen).
Intussen zetten 5.600 medewerkers (2017: 5.200) zich in voor 188.000 contractuele klanten (2017: 184.600). Met zijn marktintroductie in Groot-Brittannië heeft MEWA nu 45 vestigingen in 21 landen over heel Europa. Het commerciële succes gaat gepaard met ecologisch nut: het hergebruikprincipe, processen die zuinig omspringen met natuurlijke hulpbronnen en efficiënt gebruikte servicekringlopen leveren een waardevolle bijdrage tot milieubescherming en duurzaamheid. Om ook op dat gebied de vinger aan de pols te houden, trok MEWA zijn investeringen voor vaste activa en milieutechnologie op tot 63 miljoen euro (2017: 45,1 miljoen). Al geruime tijd hebben de gebruikers van de website www.mewa-service.nl een live chat mogelijkheid tijdens de diensturen. Nog meer digitale diensten zijn in voorbereiding. Met de nieuwe imago-campagne "textielsharing" vergroot MEWA de algemene bekendheid van het merk. De campagne sluit aan op een actuele trend: het is niet nodig om dingen te bezitten om ze te kunnen gebruiken, je kan ze ook huren, lenen, delen. "Wat wij al 111 jaar doen, is nu breed bekend onder het begrip sharing. Textielsharing betekent bij MEWA al van bij de oprichting in 1908 nog steeds heel duidelijk één ding: gebruiken in plaats van bezitten", vertelt marketing manager Oliver Gerrits.