Duurzame kwaliteit is een constante bij de vier types poetsdoeken van MEWA

De herbruikbare poetsdoeken van MEWA worden aangeboden in een full-service huursysteem en kunnen tot wel 50 keer gewassen en intensief gebruikt worden. Feit: hun duurzame kwaliteit komt de ecologische voetafdruk van ieder bedrijf ten goede en draagt bij aan een inkrimping van de afvalberg. Bovendien, elk van de 4 bestaande uitvoeringen draagt bij aan een grotere mate van veiligheid op de werkvloer.

De poetsdoeken van MEWA worden vervaardigd in de eigen weverij. Op kwaliteit wordt geen enkele toegeving gedaan en daarom worden bij het weven lange stapelvezels gebruikt, die gekenmerkt worden door hun hoge compactheid en uiterst lage pluisvorming. Het resultaat is een zeer sterke, duurzame poetsdoek die sterk absorberend is  - de unieke oppervlaktestructuur maakt dat de reinigingstijd zo’n 35% korter is in vergelijking met papieren doeken -  en ook in de meest veeleisende gebruiksomstandigheden vormvast blijft. Dat geldt voor de allrounder MEWATEX die oliën, vetten, verf en oplosmiddelen geen schijn van kans geeft, maar ook voor de MEWATEX Plus die grof vuil op kwetsbare oppervlakken aanpakt, voor de MEWATEX Ultra die overal wordt ingezet waar een stofvrij oppervlak vereist is, en voor de Protex, de microvezeldoek voor het delicate werk.

Veilig werken met herbruikbare poetsdoeken

Veiligheid op de werkvloer. Het hoort bij de prioritaire bekommernissen van elke werkgever. Wie kiest voor het gebruik van poetsdoeken in het textielmanagementsysteem van MEWA, kan alvast enkele factoren afvinken die daaraan bijdragen:

• de vormvaste kwaliteit op basis van compacte vezels zorgt voor zo goed als residuvrij reinigen, zonder potentieel gevaarlijke pluisvorming,
  • de poetsdoeken zijn sterk en scheurbestendig, waardoor geen stukken komen vast te zitten tussen machineonderdelen,
  • poetsdoeken die gesatureerd zijn met potentieel gevaarlijke stoffen worden luchtdicht opgeslagen in de MEWA SaCon veiligheidscontainer, zodat het risico op zelfontbranding wordt afgewend,

• de kleurcodering van de poetsdoeken  - in rood, groen of blauw, afhankelijk van de branche waarin ze worden toegepast -  is de basis voor gescheiden opslag en wassen, zodat geen contact optreedt tussen niet-compatibele stoffen en materiaalresten.

De herbruikbare poetsdoeken zijn te huur. Textielmanagement bij MEWA betekent dat de servicechauffeur op afgesproken tijdstippen de benodigde hoeveelheid doeken aanlevert, de veiligheidscontainer met de vuile exemplaren meteen meeneemt zodat ze vakkundig gewassen en op kwaliteit gecontroleerd kunnen worden. De poetsdoeken die niet meer aan de kwaliteitseisen voldoen, worden vervangen. Want MEWA die zich ontfermt over het volledige logistieke proces, ook dat is een vaststaand feit!