MEWA gaat consequent voor milieuvriendelijk ondernemen

Op 5 juni is het Wereldmilieudag. Voor MEWA eens te meer een aanleiding om zijn bedrijfsfilosofie onder de aandacht te brengen. Als textieldienstverlener zet de onderneming zich immers dagelijks in voor een zuinig gebruik van natuurlijke hulpbronnen zoals water.

Elke dag is milieudag

Sedert 1972 al zetten mensen wereldwijd zich op 5 juni samen in voor de milieuvriendelijke omgang met onze planeet. MEWA textielmanagement biedt al meer dan honderd jaar oplossingen voor hergebruik. Al van bij de start van het bedrijf in 1908 ligt duurzaamheid aan de basis van alle activiteiten. Poetsdoeken niet weggooien, maar opnieuw gebruiken. Zo luidde het toen innovatieve oprichtingsidee. Tot op de dag van vandaag stuurt duurzaamheid de dagelijkse omgang met milieu en natuurlijke hulpbronnen.

Beter doen dan de wet voorschrijft

Om de inzet van water, wasmiddelen en energie zo spaarzaam en efficiënt mogelijk te houden, werkt MEWA voortdurend aan de verdere ontwikkeling van zijn proces- en milieutechnologie en zorgt het bedrijf ervoor altijd mee te zijn met de meest moderne milieutechnieken.

Objectief is een maximale besparing van natuurlijke hulpbronnen en de invloed van de bedrijfsactiviteiten op het milieu tot een minimum te reduceren. Zo spaart MEWA energie door het recupereren van warmte en het hergebruik van afvoerwater. Bovendien wordt in vergelijking met traditionele wasmethodes het milieu tot 85% minder belast. Dat is meer dan de wettelijke bepalingen vereisen.

DOWNLOAD FOTO'S

MEWA ontwikkelde de SaCon veiligheidscontainer. Vuile poetsdoeken worden er veilig in opgeslagen tot ze door de MEWA-servicechauffeur worden opgehaald en later schoon gewassen weer worden teruggebracht.

Poetsdoeken niet weggooien, maar opnieuw gebruiken. MEWA biedt al meer dan honderd jaar oplossingen voor hergebruik.