Werkkleding in full-service voor vrouwen op de werf

Steeds meer vrouwen oefenen een vak uit dat lang als typisch mannelijk werd beschouwd. Ze hebben dan ook dezelfde functionele werkkleding nodig als hun mannelijke collega’s, alleen in andere maten en met een passende snit. MEWA, aanbieder van werkkleding in een full-service huursysteem, reageert op deze marktbehoefte met de lancering van een nieuwe functionele collectie MEWA Dynamic voor dames.

Vrouwelijke vaklieden, installateurs, elektriciens, … de laatste tijd wordt een duidelijke groei opgetekend van het aantal vrouwelijke werkkrachten op de werf. Omdat ze hetzelfde werk doen als hun mannelijke collega’s moeten deze vakvrouwen ook dezelfde functionele werkkleding dragen. Maar omdat die kleding ook comfortabel moet zitten, is een snit nodig die afgestemd is op de vrouwelijke anatomie.

MEWA beantwoordt aan die behoefte. “De vraag van onze klanten en een marktanalyse hebben geleid tot de ontwikkeling van speciale kleding voor vrouwen die het vak uitoefenen,” aldus Silvia Mertens, verantwoordelijke productmanagement bij MEWA. “Vrouwen gewoon een mannenlijn laten dragen is geen optie. Hun lichaamsbouw vraagt een aangepaste snit. Alleen dan is de kleding functioneel en vooral aangenaam om te dragen.”

Daarom heeft de textieldienstverlener zijn collectie MEWA Dynamic uitgebreid met vesten en broeken speciaal voor dames. Andere kledingstukken staan op de planning. De outfits vallen op door hun bijzonder grote bewegingsvrijheid, beschikken over vele functionele details, tal van zakken en opbergruimtes voor kleine onderdelen. Optisch verwijst het design naar outdoorkleding. “We hebben deze succesvolle collectie uitgebreid zodat bedrijven voortaan alle medewerkers in dezelfde uniforme look kunnen uitrusten,” zegt Silvia Mertens. Ook de werkkleding voor dames biedt MEWA aan in full-service: leveren, ophalen, wassen en herstellen is hierbij all-in.