Schone lucht inademen in plaats van masker te dragen

Kleine onderdelen makkelijk reinigen en tegelijkertijd kosten én gezondheid sparen – deze drie argumenten spelen in het voordeel van de MEWA Bio-Circle kwastwastafel. Dankzij het gebruik van een biologische reinigingsvloeistof met appelaroma hoeven gebruikers bij het werk geen veiligheidsbril of masker te dragen.

Traditionele koudreinigingsapparaten gebruiken sterke oplosmiddelen en geven chemische dampen vrij, die slecht ruiken en die de gezondheid van medewerkers in gevaar kunnen brengen. Deze apparaten mogen alleen gebruikt worden wanneer men een veiligheidsmasker draagt. MEWA heeft een gezondheids- en milieusparend alternatief: de MEWA Bio-Circle onderdelenreiniger. De kwastwastafel werkt met een reinigingsvloeistof met micro-organismen die vetten en oliën biologisch afbreken. In plaats van een sterke chemische lucht te verspreiden, geurt de MEWA Bio-Circle reinigingsvloeistof aangenaam fris naar appels.

Duidelijke daling van de kosten

Ook de service van MEWA is aangenaam en makkelijk: onderhoudstaken zoals filterwissels, het aanvullen van vloeistoffen of het vervangen van versleten onderdelen zijn inclusief. Dat zijn moeite en kosten gespaard.

De kwastwastafel in full-service is - net als het systeem voor herbruikbare poetsdoeken en het verhuursysteem van werkkleding - een aanbod van MEWA om bedrijven te ondersteunen bij duurzaam ondernemen. “We ontwikkelen meerwegoplossingen en services die onze klanten ontlasten en daarbij ook het milieu en de gezondheid beschermen,” aldus Philipp Mell, directeur van MEWA Textiel-Service BV. Hij gaat verder: “Een onderdelenreiniger huren brengt heel wat verlichting. Het apparaat is altijd gebruiksklaar, zonder dat de klant er zelf voor moet zorgen. MEWA zorgt voor de aansluiting, vult regelmatig de reinigingsvloeistof aan, vervangt de filter en slijtageonderdelen - vanzelfsprekend kostenloos - en verhelpt technische storingen binnen 24 uur – alles inclusief.”

Lees meer over de MEWA Bio-Circle onderdelenreiniger: