MEWA Textiel Service biedt nu ook werkkleding in full-service

Bij het werk hebben medewerkers functionele kleding nodig. Dat klinkt makkelijk. Maar opdat iedereen in het bedrijf elke dag met de juiste en schone kleding op zijn werkplek verschijnt, valt er één en ander te regelen. Voor het hele logistieke proces, van uitrusten en kleden van de medewerkers, tot het wassen en herstellen van hun werkkleding, doen steeds meer bedrijven een beroep op een externe textielserviceverlener.
Textielmanagement van MEWA zorgt voor transparante kosten en neemt vele taken over. MEWA Textiel Service BV: vanaf nu in Nederland niet alleen poetsdoeken, maar ook werkkleding.

Textielmanagement voor werkkleding: ruime keuze

Een teamoutfit die past bij de CI van het bedrijf, functionele kleding voor het werk in de productiehal en de juiste bescherming bij gevaarlijk werk zijn vaak genoemde criteria bij de keuze van werkkleding. Het productaanbod is echter bijna niet te overzien. Was de keuze vroeger makkelijk omdat er haast geen alternatieven waren voor de bretelbroek en de overall, zo omvat het huidige productaanbod shirts, jassen, broeken en vesten in veel kleuren en modellen. MEWA biedt passende collecties voor verschillende toepassingsgebieden, komt ter plaatse voor advies bij een gerichte keuze en zorgt ervoor dat voor elke medewerker altijd schone kleding klaar ligt.

Textielmanagement voor werkkleding: voordelen

1. Stipte en persoonlijke levering
De servicechauffeurs van MEWA leveren de schone werkkleding stipt, betrouwbaar en op vast afgesproken tijdstippen. Een computergestuurde planning garandeert een levering op tijd.

2. Schone kleding
Elke medewerker krijgt minstens drie uitrustingen: één om te dragen, één in de was en één voor tijdens wissel. Een schone uitrusting ligt dus altijd klaar. De blijvende zuiverheid wordt verzekerd door de kwaliteitscontrole na elke wasbeurt.

3. Herstel hoort erbij
Beschadigde kledingstukken worden gerepareerd, versleten kleding wordt uitgesorteerd en vervangen.

4. Geen verwarring
Elke medewerker krijgt altijd zijn eigen kleding terug. Elk kledingstuk heeft een barcode en kan doorheen het volledige onderhoudsproces gevolgd en dus ook niet verwisseld worden.

5. Kleding in bedrijfslook
Voor een uniforme look kunnen alle kledingstukken worden voorzien van het bedrijfslogo of de naam van het bedrijf.

6. Een ordelijk bedrijf
Voor de opslag van werkkleding en voor het verzamelen van de vuile was is er de kastservice. De vakken zijn afsluitbaar en kunnen worden voorzien van naam of kenteken van de drager.

7. Flexibele oplossing
MEWA reageert snel op toename of vermindering van het aantal medewerkers, net als op de verandering van kledingmaten. Individuele aanpassingen zijn altijd mogelijk en dankzij het persoonlijke contact erg makkelijk.

8. Taken, uitbesteed en geminimaliseerd
Wie de hele logistiek rond werkkleding uitbesteedt, spaart tijd en moeite en kan de vrijgekomen middelen ergens anders inzetten.

9. Goede balans, ook voor het milieu
De servicekringloop van textielexpert MEWA is duurzaam: milieuvriendelijk wassen, verwerking van afvalwater, warmteterugwinning. Ook voor de klant een manier om zijn eigen milieubalans op te poetsen.

10. Kosten, berekenbaar en transparant
De klant krijgt elke maand een rekening voor de volledige prestatie. Vergelijkt men de uitgaven met het financiële plaatje voor koopkleding, is het servicesysteem doorgaans het lonende alternatief.