Het moment voor het onderhoud van landbouwmachines met MEWA

Tractoren, maaidorsers, hakselaars, … na een druk seizoen van zaaien, planten en oogsten, én met de strenge koude van de winter voor de deur, is dit het moment om het machinepark van menig landbouwbedrijf een grondig onderhoud te geven. Daar kunnen de herbruikbare olieopvangmatten en poetsdoeken van MEWA zeker bij helpen.

Een schoon erf

Olie en smeer zijn onmisbaar bij iedere onderhoudsbeurt. Ze zorgen ervoor dat motoren en aandrijfmechanismen ‘gesmeerd’ lopen. Bij het werken met dergelijke vette en viskeuze stoffen is morsen haast niet te vermijden. En dat betekent vuile vloeren. Om hardnekkige vlekken onder de machines te voorkomen, zijn er de Multitex-opvangmatten van textieldienstverlener MEWA. Lekkende oliën, druipende vetten … dankzij hun sterk absorberende vermogen nemen de opvangmatten alles op en laten het niet meer ontsnappen. Hun handige formaat en hun flexibiliteit maken de Multitex-opvangmatten bijzonder goed inzetbaar, ook wanneer de beschikbare ruimte beperkt is. Een grotere oppervlakte af te dekken? Gewoon meerdere exemplaren naast elkaar leggen en de ondergrond is beschermd.

Schone onderdelen en … handen

Ook de robuuste Mewatex-poetsdoeken van MEWA staan hun mannetje bij het zware onderhoudswerk op de boerderij. Ze nemen uitstekend verontreinigingen op en houden ze vast. Of ze nu gebruikt worden voor het reinigen van machineonderdelen of om vuile handen schoon te vegen, wanneer ze verzadigd zijn, gaan ze veilig de luchtdicht afgesloten SaCon-container in. Op afgesproken tijdstippen haalt MEWA ze op, vervangt ze door schone exemplaren en worden ze vakkundig gewassen in een bedrijf van de textieldienstverlener.

U hebt het al begrepen: de poetsdoeken zijn, net als de olieopvangmatten, herbruikbaar. Beide producten maken deel uit van het MEWA textielmanagement.