Full-service poetsdoeken van MEWA net zo eenvoudig, ook voor kleine ondernemingen

Zich nooit meer hoeven te bekommeren om de verwijdering van vervuilde lappen? En toch altijd schone poetsdoeken binnen handbereik hebben?
Dat is vast te duur, geloven vele kleine autowerkplaatsen en garages, handwerkers en kleine industriële bedrijven.
MEWA textielmanagement voor herbruikbare poetsdoeken - ook in kleine hoeveelheden - loont weldegelijk, zelfs voor éénmansbedrijven.

Vuile poetsdoeken ophalen om later gewassen en schoon weer aan te leveren: het principe van hergebruik is niet alleen handig en ecologisch verantwoord, het spaart de ondernemer ook de controle om te bepalen of vervuild wegwerpmateriaal als gevaarlijk afval verwijderd moet worden, tegen hoge kosten. Dat is meestal het geval bij het opnemen van:

• oliën
  • vetten
  • inkten
  • oplosmiddelen.

Vuile herbruikbare poetsdoeken worden daarentegen wettelijk gezien niet als afval beschouwd. Bij het transport en het wassen ervan moet echter wel voldaan worden aan strikte veiligheids- en milieuverplichtingen. Maar dit is de verantwoordelijkheid van de aanbieder, in dit geval van MEWA.
MEWA wast de gebruikte poetsdoeken voor meer dan 120.000 klanten. En daar zijn ook tal van ondernemingen met minder dan drie werknemers bij.

Service op maat

Zowel kleine als grote ondernemingen kunnen op de dienstverlening van MEWA vertrouwen. Omvang en organisatie van de full-service voor poetsdoeken is afgestemd op de structuur en de vereisten van elk bedrijf in kwestie. Het betekent dat ook voor de kleine en middelgrote bedrijven goed gezorgd wordt. Vanuit 42 vestigingen in 12 Europese landen zorgen regionale MEWA-teams voor hun lokale klanten. Persoonlijke aanspreekpartners kennen ‘hun’ bedrijven erg goed en kunnen onmiddellijk op aanpassingen reageren. Een snelle communicatie op ooghoogte, zo leidt het rechtstreekse gesprek tot een continue verbetering van de dienstverlening en kan MEWA inspelen op de individuele wensen van haar klanten, zowel lokaal als internationaal.

MEWA poetsdoeken voor éénmansbedrijven. Klik hier