Bij MEWA heet duurzaam ondernemen ... textielmanagement

Duurzaam ondernemen bij MEWA, dat is textielmanagement voor poetsdoeken. Klanten, actief in de productie industrie en handwerk, krijgen hun poetsdoeken volgens een full-servicesysteem. Deze dienstverlening is op zich al milieuvriendelijk en bovendien liggen aan de basis van de hele keten ecologische wasprocédés.

Textielmanagement: een zaak van duurzaam ondernemen

Eén aspect van duurzaam ondernemen bij MEWA is het zorgvuldig omspringen met materialen, grondstoffen en energie. Dit vertaalt zich in vele concrete procesniveaus. Poetsdoeken worden gewassen met biologisch afbreekbare wasmiddelen in een zo laag mogelijke dosering. De zogenaamde ‘cascadetechniek’ filtert nog bruikbaar waswater uit de laatste spoelgangen en maakt het dan klaar voor volgende wasbeurten. Door de thermische verwerking van uitgewassen vuile stoffen - overwegend oude oliën uit poetsdoeken - dekt MEWA een groot deel af van de energiebehoefte voor droog- en wasstraten bij het bewerken van poetsdoeken. De stoomketelinstallaties, die daarvoor nodig zijn, zijn uit milieuoverwegingen uitgerust met hoge temperatuur verbrandingskamers en rookgaswassers. De uitgestoten lucht wordt pas afgevoerd na grondige zuivering. Dit thermische hergebruik van oude oliën spaart energie.

Duurzaam ondernemen in procenten

• Professioneel wassen bij MEWA betekent 85% minder belasting van het milieu.
  • De cascadetechniek levert 50% minder verbruik van schoon water op
  • Het gefilterde spoelwater heeft een zuiverheidsgraad van 99,8%
  • 80% van de energiebehoefte van droog- en wasstraten wordt gedekt door het thermische hergebruik van uitgewassen vuile stoffen

Poetsdoeken wassen en drogen … elke dag opnieuw mét aandacht voor het milieu.
Bij MEWA blijft duurzaam ondernemen en constant vooruitstrevend proces.

Uw contactpersoon