Awards_Nachhaltigkeit_4k.jpg

Awards en onderscheidingen

Duitse prijs voor duurzaamheid 2013

MEWA textielmanagement is uitgekozen tot een van de meest duurzame dienstverlenende bedrijven in Duitsland

We zijn blij met een fantastische erkenning van onze inspanningen: MEWA ontving de onderscheiding "Top 3" in de categorie "Duitslands meest duurzame producten / diensten".

De onderscheiding, die wordt uitgereikt door de Stichting Deutscher Nachhaltigkeitspreis e.V. in samenwerking met de federale overheid, eert excellente prestaties op het gebied van duurzaamheid in Duitsland en is één van de meest prestigieuze prijzen in zijn soort in Europa. De prijs wordt jaarlijks in vijf categorieën uitgereikt aan bedrijven die economisch succes met sociale verantwoordelijkheid en milieuvriendelijk handelen combineren. Dit jaar hadden ongeveer 600 bedrijven een aanvraag voor de onderscheiding ingediend.

Wij behoren tot de finalisten onder andere op basis van ons textielmanagementsysteem voor poetsdoeken. Met zijn herbruikbare oplossing zorgt MEWA voor aanzienlijke besparingen van grondstoffen en afval en tegelijkertijd voldoet het product aan de eisen op het gebied van sociale en economische duurzaamheid, zo luidde de toelichting van de jury.

Aan de vertegenwoordigers van alle winnende bedrijven en onderzoeksinstituten werd de prijs op 22 november op het grote podium in Düsseldorf uitgereikt. De prijswinnaars werden geëerd door mensen die zich professioneel en persoonlijk inzetten voor meer duurzaamheid in onze wereld, zoals onder andere EU-commissaris voor Milieu Janez Potočnik.