MEWA36489.jpg

Testfase met succes afgesloten

MEWA opent hypermodern nieuw bedrijf in Weil im Schönbuch

Testfase met succes afgesloten

Uit de vroegere overslagplaats is op een oppervlakte van 10.000 vierkante meter een volledig nieuw bedrijf ontstaan met de modernste automatische transport- en sorteersystemen. Daarbij komen een administratief gebouw, een magazijn voor beroepskleding en een naaiatelier. Hier wordt maandelijks een half miljoen vuile beroepskleding gewassen, wanneer nodig hersteld en keurig schoon opnieuw afgeleverd. We kunnen er 800 kilo was per uur verwerken.

Maar techniek is niet alles: een grotere dienstverlening en capaciteit vragen natuurlijk ook om een groter team. Onze zaakvoerders in Weil, Hannes Steidinger en Andreas Wais, konden 100 nieuwe medewerkers aanwerven, die na een uitvoerige inwerk- en opleidingsfase sinds de voorzomer in het bedrijf aan de slag zijn. In totaal zetten 165 collega's zich nu in voor de 5.700 bedrijven die van de dienstverlening van onze vestiging in Weil im Schönbuch gebruikmaken.

"Hier kent iedereen iedereen bij naam" – Hannes Steidinger en Andreas Wais in het interview

Uw contactpersoon